06 november 2014

Ingen är den andres lik

Oj så dagarna bara försvinner, jag har massor med planerade blogginlägg men jag har aldrig kommit så långt att jag gjort dem. De få ljusa timmarna som ofta ändå är rätt grådaskiga inspirerar inte till fotograferande och jag tycker det är roligast att basera mina inlägg på foton. Och så har hösten varit extra full med jobb både i butiken och andra projekt, bland annat har jag layoutat boken "Ingen är den andres lik" som just har kommit ut! 



I boken reflekterar Maria Österåker kring begravningar och har gett tio kreatörer i uppdrag att medverka med nya alternativ till de begravningsformer som mer eller mindre sett lika ut i långa tider. Patricia Rodas har fotograferat de vackra bilderna.

Så här står det på baksidetexten: 
"Det här är en liten bok. En liten bok om något väldigt stort. Den handlar om vad som händer när vi dör. Den handlar dock inte om livet efter döden. Nej, den handlar om begravningar.

Men det här är också en stor bok eftersom den handlar om hur vi själva vill ha det. Den handlar om hur vi gör vår begravning till vår egen. Boken är även stor eftersom den handlar om kärlek. Kärleken och viljan att göra det lättare för de som lämnar kvar. Vår önskan att underlätta för de som skall ställa till med begravning. En bok för de som skall begrava oss.
Det här är en bok om döden för alla som ännu lever."

Boken kan bland annat köpas i vår webshop.

Inga kommentarer:

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP